בס"ד לפרשת כי תצא התשע"ז

אביא הפעם שלושה פרושים שונים בתכלית

1. רש"י- דיברה תורה כנגד יצר הרע  כיוון שקשה להילחם ביצר הרע מלחמה טוטאלית, אמרה התורה אם נאסור לו לאדם אשת יפת תואר בשעת המלחמה, אזי ישאנה באיסור חלילה, לכן נתיר לו באופן כזה שקרוב לוודאי שבסופו של דבר לא יקח אותה לאשה. ואולי בכלל זה גם נמצאת הדאגה להצלחת המלחמה כמו שהתירה מאכלות אסורים בשעת המלחמה כך התירה את אשת היפת תואר.

2. אור החיים הקדוש-אשת יפת תואר זו נשמה קדושה שהיתה שבויה במעמקי הקליפות, נשמה שנמצאת באומות העולם ומקומה איתנו. שעת המלחמה הינה הזדמנות נפלאה להחזרת הנשמות האלו אל הקדושה. לכן אמרו חז״ל אפילו כעורה, שלא תחשוב שמדבר על יופי חיצוני. 

3. נועם אלימלך- המלחמה הינה מלחמת היצר הרע. במלחמת היצר אנו באים להוציא את הנשמה שלנו השבויה בקליפות היצר הרע ולרוממה. 

ברצוני לנסות בע״ה לחבר את הפרושים השונים. כשהקב״ה רוצה לרוממנו ולזככנו הוא שולח לנו אויבים כך בכלל האומה וכך גם בהנהגת היחיד. המלחמה עם האויבים מסביב מסבבת גם את עבודת ניצוח היצר שלנו וגם את ניצוח כוחות הטומאה הפועלים בכלל העולם. האדם הפרטי הרבה פעמים לא מודע לתיקונים שהוא צריך לתקן בנפשו, כאשר מגלגלת לו ההשגחה העליונה התמודדויות שונות עם אנשים הבאים להזיק לו, מתוך ההתמודדות הזו הוא עושה שינויים ותיקונים בנפשו, וכיוון שכל פעולה שלנו וכל תיקון פועל גם בכלל העולם, אזי התיקונים האלו גם מעוררים את הכוחות החיוביים בעולם. הדבר נכון במיוחד במלחמות הגדולות שהשפעתן גדולה בעולם, וכך נמשכות נשמות גדולות להצטרף לעם ישראל.

בברכה בעז מלט