בס״ד חול המועד פסח התשע״ח
אנחנו רגילים לראות בימי החול ימים פחותים במעלתם וקדושתם מימי השבתות והחגים. אמנם גם בזה יש מקום להתבונן אבל ברצוני הפעם להתמקד בימי חול המועד.
אלו ימים מיוחדים שבהם אנו לא מצווים לעסוק בעסקינו ופרנסתנו, למעט מלאכת דבר האבד, דהיינו מלאכות שאם לא נעשם אזי נפסיד כסף ופרנסה. עוד אמרו חכמינו שהעושה מלאכה בחול המועד לא רואה ממנה ברכה, אזי למה לעסוק אם לא תגיע מכך תועלת?
בס״ד ערב פסח התשע״ח
אנו אומרים בהגדה:
רַבָּן גַּמְלִיאֵל הָיָה אומֵר: כָּל שֶׁלּא אָמַר שְׁלשָׁה דְּבָרִים אֵלּוּ בַּפֶּסַח, לא יָצָא יְדֵי חובָתו, וְאֵלוּ הֵן: פֶּסַח, מַצָה, וּמָרור.
פֶּסַח שֶׁהָיוּ אֲבותֵינוּ אוכְלִים בִּזְמַן שֶׁבֵּית הַמִּקְדָּשׁ הָיָה קַיָם, עַל שׁוּם מָה? עַל שׁוּם שֶׁפֶָּסַח הַקָּדושׁ בָּרוּךְ הוּא עַל בָּתֵּי אֲבותֵינוּ בְּמִצְרַים, שֶׁנֶּאֱמַר: וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח פֶּסַח הוּא לַיי, אֲשֶׁר פָּסַח עַל בָּתֵּי בְּני יִשְׂרָאֵל בְּמִצְרַים בְּנָגְפּו אֶת מִצְרַים, וְאֶת בָּתֵּינוּ הִצִּיל? וַיִּקּד הָעָם וַיִּשְּׁתַּחווּ.
בס״ד ערב פסח התשע״ח
1.
חסידים ואנשי מעשה נוהגים ליטול ידיים לפני בדיקת חמץ.
.2
נהגו ישראל מקדמת דנא להשתמש בנר לבדיקת חמץ, ונכון לשמר מנהג ישראל. אמנם כיוון שבפנס חשמלי יותר בטיחותי ויותר קל לבדוק לכן כדאי לדאוג גם לפנס לבדיקה. בכל מקום שיש חשש סכנה מוטב לבדוק בפנס מאשר בנר.
לקראת שבת חול המועד פסח התשע״ז הבעל״ט
מה בין אזכרת יציאת מצרים שאנו מזכירים בכל יום לאזכרתה בליל פסח?
מה כוחה וגודלה של הגאולה השלמה שאליה אנו מייחלים, שחז״ל דנים האם בכלל נזכיר את גאולת מצרים לעתיד לבוא, הלא ללא יציאת מצרים בוודאי שלא היינו מגיעים לכל הטוב העתיד לבוא עלינו?