פורים חג הנהפוך הוא, גם האמירה המפורסמת 'נעשה ונשמע' של עם ישראל מקבלת מהפך בפורים.
מדוע אנו מתחפשים בפורים?
מה המקום לשימוש במסכות ל מטרות קדושות?
בימים שאחרי פורים ישנו בלב געגוע לפורים, אז הבשורה הטובה היא מה שמובא בחז"ל שלמרות שלעתיד לבוא כל החגים עתידים להתבטל אבל פורים לא יתבטל. ולדעת רבי אליעזר גם יום הכיפורים לא יתבטל.
כבר עסקתי בנושא בעבר(קישור למאמר) אבל יש כאן עוד הרבה בשר כי בפשיטות זה נראה מאוד תמוה שחג מאוחר, שבקושי הסכימו בכלל החכמים לקבל אותו כחג, שאין אומרים בו אפילו הלל,שארע בגלות,שלא היו בו איזה ניסים גלוים, שדוקא הוא ישאר לנצח בזמן שחגים אחרים יתבטלו?
מוכרחים להבין שפורים מחביא בתוכו עוצמות כאלו שלא יכולות להתבטל, נתחיל לחשוף מעט מהם.
מה היה ההיתר של מרדכי לא להשתחוות להמן ?
בס"ד ערב פורים התשפ"ג
כשהיינו ילדים למדו אותנו שיש מצבים שצריך להתכופף ולתת לרוח לעבור הלאה..
גם מבחינה תורנית הרי מובא כי ישנן שעות שמשחקות לרשעים ואז ההמלצה של הגמרא היא להיזהר ולא להתגרות בהם. וכאן זה עוד היה הרבה יותר בוטה מרדכי לא רק התגרה ברשע שהשעה משחקת לו אלא הוא עוד מעיז ולאחר הגזירה ממשיך לעבור על מצוות המלך ולובש שק לפני שער המלך.
מהמגילה ניכר כי מרדכי בטוח לחלוטין עד כדי שהוא מרגיש במעמד ראוי להיות זה שבסוף קורא לכל היהודים לצום תשובה ותפילה?
ואם תאמר שצלם ע"ז היה על גבי לבו של המן, הרי היה יכול מרדכי לפחות להתחמק מלפגוש אותו, ולמה בכוונה נעמד לפניו ולא השתחוה? מניין לנו שכך עשה? כי הכתוב אומר " ומרדכי לא יכרע ולא ישתחוה", למה עבר הכתוב לזמן עתיד? ללמד שזה לא היה במקרה חד פעמי אלא המדיניות של מרדכי, החזון שלו.