במדבר פרק ח
וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר:
(ב) דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֵלָיו בְּהַעֲלֹתְךָ אֶת הַנֵּרֹת אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת:
(ג) וַיַּעַשׂ כֵּן אַהֲרֹן אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה הֶעֱלָה נֵרֹתֶיהָ כַּאֲשֶׁר צִוָּה ה' אֶת מֹשֶׁה:
(ד) וְזֶה מַעֲשֵׂה הַמְּנֹרָה מִקְשָׁה זָהָב עַד יְרֵכָהּ עַד פִּרְחָהּ מִקְשָׁה הִוא כַּמַּרְאֶה אֲשֶׁר הֶרְאָה ה' אֶת מֹשֶׁה כֵּן עָשָׂה אֶת הַמְּנֹרָה:
למה נכנסה מצות המנורה כאן לספר במדבר?הרי כל ציווי הכלים למשכן נאמרו בספר שמות בפרשות תרומה/תצוה,גם ציווי מפורט על המנורה,אז למה חזרה זו?
מה משמעות הציווי "אל מול פני המנורה יאירו שבעת נרותיה"?
למה משתמשת התורה בפועל ע.ל.ה להדלקת הנרות?
למה התורה מזכירה פה שהמנורה מקשה,ועל פי מראה שה' הראה למשה נעשתה?
למה דוקא במצוות המנורה משה התקשה והיה צריך שה' יראה לו,כיצד לעשותה?ובמדרש מובא שהיא נעשתה מאליה ,אם כן הפלא עוד יותר גדול?
"ויעש כן אהרן אל מול פני המנורה העלה נרותיה..."למה מדגישה התורה שאהרן עשה כאשר צווה,להגיד שבחו שלא שינה.למה שישנה ולמה דוקא במצוה זו היא אומרת לנו זאת?
למה התורה לא מסודרת בסדר כרונולוגי?
בפרשתנו מופיע הציווי על חגיגת הפסח ובציון תאריך בחודש הראשון בשנה השנית וזהו זמן יותר מוקדם מהתחלת פרשת במדבר ששם התאריך ראשון לחודש השני לשנה השנית,ז"א הפסוקים חוזרים אחורה בזמן,או בלשון רש"י מלמד שאין מוקדם ומאוחר בתורה.